Одним з найважливіших показників ефективності роботи в торгівлі є Оборачиваемость товара, за спеціальною формулою нескладно провести розрахунок і реалізовувати найвигідніші позиції асортименту. За допомогою цього критерію підприємці можуть визначити, наскільки ефективно вони вкладають кошти в товарні запаси. По довжині циклу від закупівлі до продажу можна судити по діловій активності компанії і про те, наскільки грамотно використовуються грошові ресурси, наявні в розпорядженні бізнесу. Складські запаси покривають попит і гарантують пропозицію. Їх розмір і структура залежать від товарообігу конкретної фірми. Щоб пропорція між оборотом в торгівлі і складом залишалася ідеальною, потрібно аналізувати швидкість продажів і обсяг резерву, їх співвідношення. Відповідаючи на питання, що таке оборотність товару, простими словами, слід зазначити, що це відношення, яке показує, скільки разів за період буде продаватися закупівля або яка кількість днів піде, щоб спустошити приміщення складу. У розрахунках враховуються середні величини.
Для отримання максимально об’єктивної картини не рекомендується брати великі поставки під замовлення, тому що вони спотворюють реальну ситуацію, не проходячи етап зберігання. Щоб охарактеризувати залишки і парафії, в організаціях роздрібної та оптової торгівлі зводять торговий баланс. Він дає інформацію про рух продукції, скільки і чого було закуплено і продано.