Спеціалізований підрозділ концерну Volkswagen по батарейним системам створив підприємство для переробки «мертвих» акумуляторів від електрокарів. В результаті його роботи вдруге застосовується 70% від маси відпрацьованої батареї. Компанія Volkswagen Group Components запустила в німецькому зальцгіттері перший завод концерну Volkswagen з переробки акумуляторних батарей. Особливість підприємства полягає в тому, що воно утилізує тільки батареї від електромобілів, які остаточно втратили цінність в якості джерел зберігання електроенергії і більше не можуть використовуватися для інших цілей. Про це розповідає найкращій сайт автоновостей. Перед переробкою акумуляторів аналізується їх залишкова ємність і якщо якісь з осередків ще працездатні, їх можуть перепакувати для роботи в мобільних системах зберігання енергія як, наприклад, зарядних роботах.
У Volkswagen очікують напливу старих акумуляторів не раніше кінця поточного десятиліття, тому поки підприємство може собі дозволити працювати в тестовому режимі для налагодження всіх техпроцесів. Відтак і обсяги переробки поки невеликі-до 3600 батарейних систем на рік, що еквівалентно 1500 тоннам. Надалі, виходячи з потреб, лінія може бути масштабована.
Підприємство в Зальцгіттері не застосовує енерговитратну плавку батарей. Використані акумуляторні системи доводять до стану глибокого розряду і повністю розбирають. Окремі частини подрібнюють в дрібні гранули, а потім сушать. Крім алюмінію, міді та пластмас, цей процес також дає цінний «чорний порошок», який містить важливу сировину для батарей, такі як літій, нікель, марганець, кобальт та графіт. Поділ і обробка окремих речовин за допомогою гідрометалургійних процесів — з використанням води і хімічних реагентів — згодом здійснюється спеціалізованими партнерами компанії Volkswagen. «Як наслідок, основні компоненти старих акумуляторних елементів можуть бути використані для виробництва нового катодного матеріалу», — пояснює Марк Меллер, керівник підрозділу технічних розробок та електронної мобільності. «З досліджень ми знаємо, що перероблена сировина для акумуляторів така ж ефективна як нова. У майбутньому ми маємо намір підтримувати виробництво акумуляторних батарей за допомогою відновлюваного матеріалу. Враховуючи, що попит на акумулятори і відповідну сировину різко зросте, ми зможемо ефективно використовувати кожен грам переробленого матеріалу». За оцінкою компанії, економія CO2 оцінюється приблизно в 1,3 тонни на батарею ємністю 62 кВт·год, виготовлену з використанням катодів, зроблених з переробленого матеріалу, і з використанням екологічно чистої електроенергії.
Завод розрахований на переробку літій-іонних акумуляторів від електромобілів на платформах MEB (сімейство Volkswagen ID) і PPE (спільна Архітектура Audi і Porsche), а також плагін-гібридів. В даний час підприємство працює з елементами живлення тестових машин. Вторинне застосування отримує до 70% матеріалів від початкової маси акумуляторної батареї.