Чим МОН закінчує 2018 рік і чим почне 2019?

Лілія Гриневич на прес-конференції Міністерства освіти та науки у Києві представила результати напрацювань міністерства за минулий рік та оголосила вектори руху роботи у 2019 році. На конференції виступали Лілія Гриневич, заступники Павло Хобзей, Юрій Рашкевич, Роман Греба, Максим Стріха.

Успіхи 2018 року (рік 3-х законів):

1. Доступність дошкільної освіти. Співпраця міністерства і органів місцевого самоврядування. 22 000 нових місць у дитячих садках протягом року.

2. Після старту НУШ усі першокласники перейшли в Нову українську школу.

3. Доступна шкільна освіта. Введення Державного стандарту початкової освіти: збільшення додаткових опорних шкіл на 286 одиниці, освіта за місцем проживання, 561 інклюзивно-ресурсний центр, збільшення інклюзивних класів на 5000 одиниць.

4. Розвиток професійної освіти: 50 навчально-практичних центрів (тепер їх в Україні — 100).

5. Укомплектовано та запущено роботу Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

6. Зовнішні вступні екзамени на магістратуру на правничі спеціальності.

7. Україна перемогла на Всесвітній гімназіаді після довгострокової перерви.

8. Інвестування в антарктичні дослідження, оновлення української антарктичної станції ім. Вернадського.

9. Інтегрування міжнародних програм: Горизонт 2020 та нове вікно Еразмус+

10. Відкрито доступ до баз «Scopus» та «Web of science».

На прес-конференції, крім здобутків, представили ТОП-10 пріоритетів 2019 року, які МОН в обов’язковому порядку має реалізувати.

Пріоритети на 2019 рік

1. Розвиток освітньої реформи НУШ та глибше впровадження Державного стандарту базової освіти

2. Свобода та гідність учня: доступна вбиральня, протидія булінгу та інклюзія

3. Крок назустріч професійному зростанню педагогів:

  • Сертифікація по бажанню для близько 1000 педагогів, що передбачає зростання заробітної плати на 20% у разі успішного проходження;

Сертифікація педагогів є системним та масштабним процесом. Наразі реалізується лише його випробовуваний, «пілотний» етап. Саме з цих причин кількість учасників сертифікації обмежена, але у майбутньому усі педагоги початкової школи пройдуть сертифікацію.

Лілія Гриневич звернула увагу на 3 головні компоненти процесу проходження сертифікації:

  1. Реєстрація педагога;
  2. Електронне портфоліо педагога, що демонструє професійний досвід;
  3. Зовнішнє незалежне тестове оцінювання від УЦОЯО.
  4. Освітній омбудсмен, введеного законом «Про освіту».
  5. Технічне оснащення сільських шкіл.
  6. Професійна освіта: нові стандарти та інфраструктурний проект для проф освітніх закладів з бюджетом у 58 млн євро
  7. Національна система кваліфікацій: мінімізація різниці між українським та європейським професійними рівнями, прямий зв’язок між ринком праці та освітою.
  8. Національний фонд досліджень: грантова підтримка практичної наукової діяльності, виділення фінансів на розвиток науки в університетах.
  9. Центри спільного користування технічним оснащенням у ВНЗ (8 закладів вже діють, планується відкрити ще 4).
Закладка Постоянная ссылка.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *